top of page

דמי השבחה

עודכן: 27 בדצמ׳ 2020

במסגרת הפרת ההסכם והאמון בין המדינה לאזרחיה, אנו נדרשים לתת ייעוץ משפטי ללקוחות שפשוט לא מאמינים להתעמרות השלטון בהם.

חברינו א' ובני משפחתו ירשו מחסן בשטח 20.29 מ"ר ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, מחסן מוזנח שלא נעשה בו כל שימוש.

חבורת היורשים בקשה למכור את הזכויות במחסן ובשיחה עם נציג העירייה במחלקת השבחה נאמר להם שככל הנראה לא צפוי חיוב בהיטל השבחה. עליזים ושמחים בחלקם ולאחר תקופה ממושכת אתרו היורשים קונה וחתמו על הסכם מכר בתמורה לסך 800,000₪, זה הכול.

משהגשנו בקשה קבלת אישור עירייה לטאבו אמרו בעירייה: "רק רגע, יש פה השבחה". "איזו השבחה?" שאלו היורשים, "חכו תראו" אמרו בעירייה ותוך זמן קצר שלחו שומת היטל השבחה לפיה "ההשבחה" היא כ 829,000₪ (!!), יותר ממחיר הנכס...

מתוך סכום זה דרשה העירייה מחצית תשלום היטל השבחה- מעל 400,000₪. "איך יכול להיות" שאלו היורשים "שההשבחה גובהה ממחיר הנכס בשוק החופשי?"

ליורשים לא נותרה ברירה, הרשות מנסה להכניס יד עמוק לירושה בחוסר הגיון, שכרו שירותי שמאית ושירותי משרדנו, והוגשה שומה נגדית מפורטת. כמובן שהיורשים נאלצו לשאת בתשלומי שכר טרחה בכל הכיוונים ולשבת ולכוסס ציפורניים למצב אבסורדי ובלתי הגיוני בעליל.

דרישת העירייה מבוססת על זכויות לפי תמ"א 38 בנוגע למחסן של 20 מ"ר שבמקרה הטוב יהפוך למשרד קטן אם תבוצע תמ"א עוד שנים ארוכות.

וככה עוברים היורשים מסכת ייסורים, ובסוף מגיעה שומה מכרעת שקובעת שאין בסיס לדרישת העירייה (לחצו לקריאת הכרעת השמאי).

במצב עניינים זה היורשים המותשים כבר לא יכולים לשמוח בחלקם ומרגישים את הפגיעה של הרשות וניסיון הסחיטה.

וככה ממשיכות הרשויות, מכל הסוגים, להתעלל באזרחים, להפר את חובת האמונים שלהם לאזרח ולנסות להוציא כמה שיותר כספים מכל אחד ואחד מאתנו כדי לכסות אחר הגירעונות שהם יוצרות.

כעורכי דין מנוסים בתחום המקרקעין אנו נתקלים כל העת בשומות מנופחות או מופרכות של המדינה ו/או הרשויות ורוב עורכי הדין פועלים בידיעה שהרשויות מנסות לקבל עוד ועוד, משל מטרתם היא להוציא כמה שיותר. עצוב.



10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page